A Rolls Royce gázturbinás hajtóműgyártó cég előrejelzése szerint a katonai helikopterekre vonatkozó igények szintje 2012-ig stabilan magas marad, majd 2016-ra egy jobban fenntartható, de állandó szintre fog csökkenni. Az is előre jelezhető, hogy az elkövetkező nyolc év folyamán a katonai helikopterek gyártása és eladása fokozatosan el fog tolódni az egy hajtóműves gázturbinás helikopterektől a közepes és nehéz szállítókapacitással rendelkező konstrukciók irányába, amit a hosszú távú hadműveleti szükségletek kielégítésének követelménye diktál.
A Rolls-Royce cég prognózisa szerint 2016-ig mintegy 15.000 új forgószárnyas repülőeszköz kerül eladásra, s e mennyiség 59%-a, vagyis több mint 8400 katonai repülőeszköz lesz. A gyártások és eladások nagy volumenét egyrészt az új követelmények kielégítését biztosító új helikopterek rendszerbe állításának, másrészt pedig az elavuló géppark lecserélésének szükségessége diktálja.
Az új katonai követelmények, valamint a modernizált berendezések és rendszerek régebbi, de még életképes forgószárnyas platformokra való felszerelésével kapcsolatos igények teljes mértékben biztosítani fogják az US helikopteriparának leterhelését az elkövetkező 15-20 évben. Az US Hadsereg például egy masszív, hosszú távú modernizációs programot tervez a mintegy 3500 helikopterből álló gépparkja számára, melyet 2030-ban kell befejezni. A Kongresszus Költségvetési Hivatalának egyik közelmúltban készített tanulmánya szerint a program végrehajtása a Hadseregnek évente több mint 3 milliárd USD-be fog kerülni.
A Hadsereg közel az összes forgószárnyas szállító és támadó/felderítő repülőeszközének modernizálását vagy lecserélését tervezi. A kezdeményezés egyik fázisának végrehajtása már folyamatban van: az elavuló Bell UH-1 Huey helikopterek fokozatosan lecserélésre kerülnek az EC 145 kereskedelmi helikopter bázisán kifejlesztett Eurocopter UH 72A Lakota típusú katonai helikopterekkel, s az új típusra való áttérést az elkövetkező 10 évben be kell fejezni. A Sikorsky UH-60A/L Black Hawk sorozatú helikoptereket az UH-60M változatra történő átalakítással modernizálják, s a "tiszteletreméltó" Boeing CH-47 Chinook szállítóhelikopter legutolsó CH-47F változata pedig telepítésre kerül.
A létező tervek alapján a géppark átalakítását 2018-ig kell befejezni. Az új géppark összesen 510 CH-47F változatú helikopterekből fog állni, melyek közül 119 db teljesen új gyártású, 391 db pedig a CH-47D változatból átalakított gyártású helikopter lesz.
Szintén a meglévő tervek alapján 2025-ig 1227 új Sirorsky UH-60M helikopter kerül beszerzésre.
Az US Hadsereg és a Légierő egy közös Nehéz Szállítóhelikopter (Joint Heavy-Lift Helicopter) együttes kifejlesztését tervezi, s 2020-ig pedig a Hadsereg megkezdi egy jelenleg JMR (Joint Multi-Role -Közös Több feladatú) jelölésű új támadó helikopter fejlesztését. 2040-ig a JMR koncepció (amely magába foglalja a támadó / felderítő és általános jellegű harcfeladatok biztosítását) alapján kifejlesztett eszközökkel fogják leváltani az UH-72A és UH-60M helikoptereket.
Az eladásokon kívül a nemzetközi katonai helikopterpiac fejlődését számos egyéb tényező is elősegíti, melyek az alábbiak:
Ezen felül Kína, Oroszország és India mind befolyásosabbakká válnak a helikopterpiacon. Az orosz forgószárnyas repülőeszköz-szektor konszolidálódik és agresszíven törekszik az exporteladások fokozására. Kína a saját hazai helikopter programjait fejleszti, s India pedig keresi az olyan ipari kapcsolatokat, melyek végső soron biztosítják az új helikopterek gyártását az ország három haderőneme számára.
India törekszik 16 többfeladatú repülőeszköz beszerzésére, további 8-ra pedig opciós ajánlatot vár. A fő versenyző típusokat a Sikorsky S-70B, az Eurocopter EC 725 és az indiai Hindustan Aeronautics Ltd. társaság hazai fejlesztésű konstrukciói képezik. Az Indiai Légierő egy ajánlatkérést tervez kiadni 12 VIP helikopterre, az Indiai Hadsereg pedig felújítja programját 197 helikopter beszerzésére.
Más országok vonatkozásában szintén folyamatban vannak kiemelt beszerzési programok, melyek magukba foglalják:
Az egyéb kiemelt fontosságú US programok közé tartoznak az alábbiak:
A Sikorsky Aircraft Társaság elnökhelyettese, Stephen Estill szerint a társaság a következő ötéves időszakban évenként mintegy 100 Black Hawk helikoptert fog gyártani a Hadsereg részére. A Haditengerészet számára tervezett CH-53K modernizált változattal kapcsolatos munkák végrehajtása terv szerint halad, s ennek alapján mintegy 200 elavuló nehéz szállító helikopter kerül újragyártásra és szerkezeti módosításra. Estill szerint várhatóan folytatódni fog a nemzetközi partnerekkel való együttműködés fokozódó trendje. A Sikorsky Aircraft Társaság jelenleg végzi a szükséges kapacitások kialakítását a Lengyelországban lévő PZL Milec cégnél a Black Hawk helikopter nemzetközi változatának gyártására. Az együttműködő üzemrész már 55742 m2 (600.000 ft2) alapterülettel rendelkezik, s az év végére ez 92903 m2-re(1 millió ft2-ra) növekszik, amikor az üzemrész eléri a maximális gyártási teljesítőképességet. Jelenleg már gyártják a különböző lemezes szerkezeti részeket, s az üzemrész lesz a felelős a helikopter törzsek gyártásáért.
Estill elnökhelyettes szerint a Sikorsky Aircraft Társaság elegendő kapacitással rendelkezik a gyártások felfuttatására és mind a katonai, mind pedig a kereskedelmi helikopterekkel kapcsolatos igények kielégítésére. A Társaság a közelmúltban üzembe helyezett egy második gyártósort West Palm Beach-ben (Fla.), hogy ellássa a nemzetközi piacot Black Hawk és H-92 típusú helikopterekkel.