Az US Haditengerészet (USNavy -USN) januárban bejelentette, hogy 135 Boeing F/A - 18E/F Super Hornet harci repülőgépet szerelnek fel Raytheon AN/APG-79 típusú elektronikus pásztázást alkalmazó antennarendszerű (AESA) fedélzeti lokátor beépítésével.
A kezdeti szerződés egy közel 55 millió USD-s csomagra vonatkozik, amely 19 rendszer, tartalék alkatrészek és üzemben tartási szolgáltatások biztosítását foglalja magába. A Raytheon cég szerint az APG-79 program a teljes gyártási üteme szerint a következő években az US Navy részére 415 rendszert (plusz tartalék alkatrészek), a Királyi Ausztrál Légierő (RAAF) részére pedig 24 rendszert szállít le.
A modernizálás azokat az F/A -18 E/F repülőgépeket érinti, melyeket még az APG-79 rendszerek megjelenése előtt gyártottak le, s jelenleg AN/APG-73 típusú rendszerekkel vannak felszerelve.
Két AESA lokátorokkal felszerelt repülőszázad (a VFA-213 és a VFA-22) jelenleg kiképzést folytat a Virginiában lévő Oceana Haditengerészeti Légi Állomáson (Naval Air Station - NAS) és a Kaliforniában lévő Lemoore NAS-on, a 2008-ban tervezett telepítésükre való felkészülés céljából.
Két Kiképző századot szintén kiegészítettek AESA lokátorral felszerelt Super Hornet repülőgépekkel, hogy lehetővé tegyék a gépszemélyzetek számára annak elsajátítását, hogy hogyan lehet a legjobban felhasználni az APG-79 fedélzeti lokátorok teljesítőképességét.
2005 júniusában az USN egy ötéves 580 millió USD értékű szerződést kötött a Raytheon céggel a rendszer 190 F/A-18E/F repülőgépbe történő beépítésére. A kezdeti tesztelés elakadt olyan szoftver-problémák miatt, melyek a rendszer leállítását és újraindítását okozták. A műveleti értékelés végrehajtásának engedélyezését 2006 júniusában adták ki, amikor egy APG-79 AESA lokátorral felszerelt Super Hornet nagy távolságból észlelt, követett, majd sikeresen támadott több célt.
A többfeladatú APG-79 AESA lokátor teljes készlete magába foglal:
egy aktív pásztázást alkalmazó antennarendszert,
egy vevő/gerjesztő berendezést;
egy Közös Integrált Szenzor Processzort (Common Integrated Sensor Processzor - CISP);
egy rendszer szub-panelt (az áramköri kártyák elhelyezésére);
egy teljesítménykondicionáló berendezést; és
egy mozgásérzékelő alrendszert.
A Raytheon cég ismertetése szerint az aktív elektronikus pásztázást alkalmazó antennarendszer hatodik generációs adó-vevő modulokat használ fel egy olyan szélessávú sokfunkciós berendezés létrehozására, amely biztosítja különböző hullámformák kialakítását a levegő-levegő, a levegő-föld és az elektronikus hadviselés üzemmódok számára. A lokátor vevő/gerjesztő berendezése négy csatornával és programozható hullámforma gerjesztéssel rendelkezik. A Raytheon cég azt állítja, hogy ez a szerkezeti kialakítás kiterjedt sávszélességet, magas frekvencia-agilitást és alacsony jel/zaj értékeket biztosít. A Közös Integrált Szenzor Processzor (CISP) számára kész technológiákkal készült PC-k (nyomtatott áramkörök) kerülnek felhasználásra.
A CISP konstrukciója modul felépítésű és nyitott architektúrával rendelkezik, ami lehetővé teszi a jövőbeni modernizálások befogadását.
Több cél nagytávolságú követésén felül az APG-79 rendszert úgy alakították ki, hogy a nagy felbontóképességgel rendelkező szintetikus apertúrájú radar biztosítsa a csaknem egyidejű levegő-levegő és levegő-föld alkalmazhatóságot.
Az USN, valamint a RAAF F/A-18E/F repülőgépein kívül az AESA lokátort az elektronikus hadviselést biztosító EA-18G Growler repülőgépekbe is beépítették, melyek a tervek szerint az USN szolgálatában álló EA-6B Prowler repülőgépeket váltja le 2009-ben.