Az új VH-71 elnöki helikopter minősített képességekkel és néhány kívülről csak kissé látható "titokkal" rendelkezik. A minősített képességek listáján talán a legnagyobb prioritást a helikopter elektronikus támadások elleni védelme képezi. A program hivatalos képviselői szerint e rendszer megerősítésével biztosítható a nukleáris robbanások által gerjesztett elektromágneses impulzusok (Elektromagnetic Pulses -EMP) elleni védelem. A képviselők azonban mélyen hallgatnak, amikor a Pentagon újabb aggályairól faggatják őket, melyek magukba foglalják a nagyteljesítményű mikrohullámokat (High-Power Microwaves - HPM). A számítógépek zavarásához, sőt az elektronikus szerkezeti összetevők tönkretételéhez elegendő teljesítménnyel rendelkező energia-impulzusok nem-nukleáris eszközökkel is gerjeszthetők, beleértve azokat az utazótáska nagyságú készülékeket, melyek gyártását a német Diehl BGT Defense GmbHcCo. cég végzi.
Az új, aktív elektronikus pásztázást alkalmazó antennarendszerrel ellátott (AESA) lokátorok úgy is beprogramozhatók, hogy kisugárzásaikat egyetlen fókuszált sugárnyalábba összpontosítsák, amely képes a szenzorok, számítógépek, sőt az FBW repülésvezérlő rendszerek szerkezeteinek rombolására.
A Védelmi Tudományos Tanács irányított-energiájú fegyverekkel kapcsolatban összeállított, - s a Pentagon által 2007 decemberében köröztetésre kiadott - jelentése megállapítja, hogy a kinetikus fegyvereket felválthatják a HPM eszközök fedélzeti elektronikus rendszerek működésének meghiúsítására. A jelentés szerint a HPM felhasználható a megfigyelő és felderítő rendszerek elektro-optikai szenzorjainak és fedélzeti elektromos elemeinek szétrombolására. Ezen kívül a számítógép-bázisú eszközök rombolása is lehetséges a rombolást előidéző ok ismerete nélkül.
E veszély különösen az Agusta Westland cég által tervezett VH-71 elnöki helikopter kritikus fontosságú rendszereinek egyikét - nevezetesen a Lockheed Martin cég fejlett kommunikációs rendszerét - fenyegeti. E rendszernek biztosítania kell, hogy az Elnök bármikor beszélhessen bármely kormányzati ügynökséggel, vagy szervezettel. Egy kommunikációs menedzsernek biztosítania kell a 14 utas bármelyike számára az adatkapcsolati rendszerekkel (beleértve az UHF műholdas kommunikációs rendszert, az ARC-244 FM nagyteljesítményű rádiórendszert, az INMARSAT kereskedelmi műholdas rendszert és az Internet protokoll útján forgalmazott fónikus kommunikációs rendszert) történő kommunikálás lehetőségét.
A VH-71 Elnöki helikopter program alapján:
A program (fejlesztés és gyártás) összköltségkihatása 11,2 milliárd USD, s a helikopterekkel 2017-re kell elérni a kezdeti műveleti teljesítőképességet (IOC). 4 Increment-1 csoportba tartozó helikopter már 2010-ben alkalmas lesz az üzemeltetésre.
Az Increment-2 csoportba tartozó helikopterek az Increment-1 csoporthoz viszonyítva fejlettebb és nagyobb túlélőképességgel rendelkező változatok lesznek. A Lockheed Martin cég VH-71 helikopterért felelős elnökhelyettese, Jeff Bantle szerint ezek a helikopterek nagyobb méretű és áttervezett forgószárnyakkal, nagyobb teljesítményű (2500 LE helyett 3000 LE) hajtóművekkel és erőátviteli rendszerrel, valamint 30 év sárkány élettartammal fognak rendelkezni. A helikopterek biztosítani fogják a 14 utas 556 km (300 nmi) távolságra történő szállítását utántöltés nélkül.

Az egyik VH-71 elnöki helikopter a levegőben
A forgószárny lapátok a hosszú távú Brit Kísérleti Forgószárny Program (British Experimental Rotor Program - BERP) termékei. A VH-1 helikopter a fejlesztés során fokozatosan át fog térni a BERP 3 változatú lapátokról a BERP 4 változatú lapátokra. Az áttéréssel a forgószárny átmérője 0,9 m-rel (3 ft-tel) 19,5 m-re (64 ft-re) növekszik. Mindkét változatnál a forgószárny lapátok jellegzetes nyilazással és elcsavart terelőlappal rendelkező lapátvégekkel vannak kialakítva, ami lehetővé teszi a helikopter maximális felszálló tömegének 1 tonnával, összesen 15876 kg-ra (35000 lb-re) történő növelését.
Az Increment-2 csoportba tartozó helikoptereknél az eredeti célkitűzés az volt, hogy biztosítsák a 260 km/h (140 kt) utazósebességgel és legfeljebb 10 percig 278 km/h (150 kt) maximális sebességgel történő repülést. A Lockheed Martin cég legutóbbi előrejelzései szerint azonban az új forgószárny lapátok alkalmazásával a helikopterek képesek lesznek a 315 km/h (170 kt) maximális sebességgel történő repülésre.