Mike Rinn, a Boeing cég elnökhelyettese és a repülő fedélzeti lézer (Airborne Laser - ABL) program igazgatója szerint, amennyiben a cég megkapja az engedélyt a program továbbfolytatására, valószínűleg a Boeing 748-8 típusú utasszállító repülőgép konfigurációját fogja felhasználni az ABL jövőbeni platformjaként a jelenlegi demonstrációs platform helyett. A harcfeladat rendszer a Boeing 748-8 konfiguráció felső fedélzetén kerülne elhelyezésre, a lézer fegyver pedig az alapfedélzeten. A jelenlegi demonstrációs rendszerhez hasonlóan a hadműveleti változat szintén hat, de megnövelt hatékonyságú lézer-modult fog alkalmazni. A tervezők kutatják a lehetőségeket a rendszer hatótávolságának növelésére. Jelenleg tesztelések és előkészítő munkák vannak folyamatban annak biztosítására, hogy a jövő évre tervezett első célmegsemmisítő kísérlet számára a 747-be beépített nagyteljesítményű lézerrendszer működőképes legyen. Június első felében fejeződtek be a rendszerben az u.n. "átmosások", melyek célja az volt, hogy leellenőrizzék a rendszer szivárgásmentességét és azt, hogy biztosítsa van-e a lézer komponens-vegyszerek megfelelő összevegyülése.
A következő évben a rendszer a 747-es repülőgép fedélzetéről először kisebb rakéták ellen fogja alkalmazni a lézerfegyvert, mielőtt megkísérelné a Scud-hoz hasonló rakéta fedélzeti lézer (ABL) fegyverrel történő megsemmisítését.